Zakończyliśmy udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Canva na lekcji”. Wykonywanie kolejnych zadań było dla nas wielką przyjemnością i wspaniałą zabawą. Nie tylko poznaliśmy nową aplikację, ale też nauczyliśmy się projektować online. Rozwijaliśmy wyobraźnię twórczą i kreatywność. Poszerzając swoje kompetencje cyfrowe uczyliśmy się współpracy, a zdobyte umiejętności wykorzystaliśmy wykonując prace na inne przedmioty.
Koordynator projektu – Małgorzata Malewska
20 stycznia, na zajęciach Dyskusyjnego Klubu Książki, rozmawialiśmy o przygodach małego żubra Pompika.
To wyjątkowy żubr – dociekliwy i ciekawy świata, przyjacielski i chętny do pomocy. Szybko zjednuje sobie mieszkańców lasu i poznaje ich zwyczaje.
Wszystkim, którzy chcą poznać ciekawostki z życia zwierząt w lesie i nauczyć się tolerancji i szacunku dla przyrody proponujemy książkę Tomasza Samojlika „Żubr Pompik – tropy na śniegu”.
Opracowała: Iwona Sadowska
15 listopada uczestniczyliśmy w kolejnych zajęciach Dyskusyjnego Klubu Książki.
Tym razem dyskutowaliśmy o pewnym Dębie i jego mieszkańcach,
przyjaciołach i wrogach. Na koniec wykonaliśmy własne drzewo życzeń.
Polecamy książkę Katherine Applegate „Drzewo życzeń”
– to piękna opowieść o tym, jak niewiele trzeba by zranić człowieka oraz o tym,
jak niewiele trzeba by go uszczęśliwić.
Opracowała: Iwona Sadowska
Klasa VI a, uczestnicząc w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Canva na lekcji”, zgłębia tajniki bardzo kreatywnego programu, jakim jest Canva, rozwija swoje kompetencje cyfrowe, wyobraźnię twórczą, projektuje online oraz uczy się współpracy. Wykonując pierwsze z 5 zadań dobrze bawiliśmy się tworząc swoje awatary i umieszczając je na zaprojektowanej przez siebie wizytówce, czego efekty prezentujemy poniżej.
Koordynator projektu Małgorzata Malewska
W bieżącym roku szkolnym klasa V a wraz z nauczycielem informatyki,
Panią Małgorzatą Malewską bierze udział w
Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Razem przez świat”.
Warunkiem zaliczenia projektu i otrzymania certyfikatu jest wykonanie 7 zadań,
po jednym z każdego z 7 modułów.
Realizując zadania z poszczególnych modułów uczniowie poznają
różne aplikacje, siebie, swoje miejsce w rodzinie, rówieśników,
miejscowość, swoją Ojczyznę, Europę, a także Ziemię.
Realizując pierwsze postawione nam zadanie, uczniowie
przedstawili siebie w formie animowanych rysunków.
W bieżącym roku szkolnym klasa V a wraz z nauczycielem informatyki, Panią Małgorzatą Malewską bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Razem przez świat”. Warunkiem zaliczenia projektu i otrzymania certyfikatu jest wykonanie 7 zadań,
po jednym z każdego z 7 modułów.
Realizując zadania z poszczególnych modułów uczniowie poznają
różne aplikacje, siebie, swoje miejsce w rodzinie, rówieśników,
miejscowość, swoją Ojczyznę, Europę, a także Ziemię.
Realizując pierwsze postawione nam zadanie, uczniowie
przedstawili siebie w formie animowanych rysunków.
Dwa rozwiązania
Ta pięknie wydana książka opowiada dwie historie.
Ta sama historia, ci sami bohaterowie ale dwa różne zakończenia.
Pierwszą poznaliśmy czytając książkę w tradycyjny sposób, drugą czytając ją wspak. Jeden problem, dwa rozwiązania. Burzliwie o tym dyskutowaliśmy.
I to podejście zmienia wszystko, bo każdy z nas ma wybór.
Ale czy zawsze wybieramy mądrze?
Polecamy książkę Jol Temple, Terri R. Baynton „Miejsce na skale”.
Opracowała: Iwona Sadowska
Klasa I b uczestniczy w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym Emocja.
Odwiedziliśmy już Krainę Kreatywności, Krainę Wyobraźni,
Krainę Mocy Słów i Krainę Empatii.
W Krainie Empatii dzieci starały się wczuć w emocje innych, stworzyły Emocjacza
i patrzyły na świat przez różowe okulary.
Opracowała: Maria Ożlańska
To już kolejne spotkanie w ramach ogólnopolskiego projektu promującego czytelnictwo,
w którym uczestniczymy. Projekt DKK to adaptacja brytyjskiej idei reading clubs
– wspólnego czytania i rozmowy o książkach.
Polecamy wesołe opowiadania Renaty Piątkowskiej pt. „Mądra głowa zna przysłowia”.
Opowiadają o sytuacjach z życia wziętych, które można zilustrować przysłowiem.
Dużo dobrej zabawy, a przy okazji sporo wiedzy!
Nasze zajęcia zakończyły się warsztatami plastycznymi.
Opracowała: Iwona Sadowska
Kolejnym zadaniem było wykonanie karmnika.
Należało wyciąć kształt z kartonu po mleku, odmierzyć patyczki i wykleić nimi karmnik.
Powstały prawdziwe dzieła.
Brawo!
Opracowała: Maria Ożlańska
Klasa I b uczestniczy w projekcie „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”.
Pierwsze zdanie nie było trudne, poznawaliśmy zastosowanie matematyki w kuchni.
Dzieci wykonały sałatkę owocową. Odmierzały produkty, kroiły je i mieszały.
Po owocnej pracy nastąpił najprzyjemniejszy moment degustacja.
Opracowała: Maria Ożlańska